منو
عطر و ادکلن رویال
0 محصولات نمایش سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تفاوت انواع عطر ادکلن از نظر غلظت

امروزه یکی از اصول اساسی برای تکمیل ظاهری شیک و جذاب ، داشتن یک عطر خوشبو است . عطرهای خوشبو ، می‌توانند شما را به شخصی محبوب میان مردم تبدیل کنند . حتی ممکن است رایحه عطر شما در ذهن اطرافیانتان به خاطره تبدیل شود . اما پیش از آنکه به دنبال عطر خوشبو مناسب سلیفه و موقعیت مکانی خود و یا حتی فصل مناسب آ ن باشید ، باید اطلاعات خود را در خصوص انواع دسته‌ بندی عطرها کامل کنید و از فرق عطر و ادکلن  و غلظت آنها آگاهی پیدا کنید ، تا بتوانید خرید مناسب‌ تری از فروشگاه عطر ادکلن رویال پرفیوم داشته باشید .

انتخاب یک عطر جدید با وجود رایحه های بسیار متنوع موجود در بازار ممکن است کمی خسته کننده به نظر برسد . البته نه تنها عطرها رایحه های بسیار متنوعی دارند بلکه در غلظت های متفاوتی نیز ساخته می شوند . غلضت هر عطر معمولاً روی شیشه ی آن و زیر نام عطر هک می شود . غلظت هر عطر بیانگر میزان ماندگاری و شدت آن است . عطرهای با غلظت بالا میزان اسانس روغنی بیشتر و الکل کمتری دارد . عطرها برحسب میزان غلظتی که دارند به چندین دسته تقسیم می شوند که امروز مقاله رویال پرفیوم براین برآمده است که شما را با انواع غلظت عطر و ادکلن ها آشنا نماید .

شاید خیلی از افراد در هنگام خرید ادکلن اصل یا عطر اورجینال ، به تقسیم بندی انواع عطرها براساس غلظت شان توجه نداشته باشند ، اما بهتر است بدانید ، که این موضوع نقش بسیار موثری در ماندگاری و پخش بوی عطرهای مختلف دارد . رویال پرفیوم قصد دارد به طور مفصل ، درباره انواع دسته‌بندی عطر و ادکلن اورجینال از نظر غلظت توضیح دهد . پس با حوصله آنرا دنبال کنید .

ترکیب اصلی عطر و ادکلن

عطرها ترکیبی از نت‌های مختلف ، الکل ، آب و دیگر افزودنی‌ها هستند . اغلب مردم ، عزیزان خود را با رایحه‌ای خوش و خاص به یاد می‌آورند . حس بویایی از قوی‌ ترین احساسات در دنیا به شمار می‌رود و محدود به زمان ، مکان جغرافیایی یا شرایط خاصی نیست . در کنار تمامی این موارد از آنجایی که ادکلن‌ ها دارای رایحه‌ های متفاوتی برای مراسم مختلف هستند به خرید یک ادکلن قناعت نکنید و همیشه چندین

ادکلن برای محل‌کار ، مسافرت ، مهمانی‌ های رسمی و مهمانی‌‌های دوستانه و خودمانی داشته باشید . ادکلن‌ها عطر و رایحه‌ای متفاوت دارند و هر کدام از آن‌ها برای موقعیتی به‌ خصوص مناسب هستند . به عنوان مثال ، ادکلنی که برای تعطیلات و مسافرت انتخاب می‌کنید بدون شک با ادکلنی که قرار است در یک مهمانی رسمی یا قرار کاری استفاده کنید تفاوت دارد .

بنابراین در حین خرید عطر سعی کنید تمامی زمینه‌ های ذهنی در خصوص رایحه‌ ها را کنار بگذارید و توجهی به تبلیغات نکنید . رایحه‌ ادکلن باید در نظر شما به اندازه‌ ای دلنشین باشد که پس از اولین استشمام شما را شیفته خود کند . باید پس از بو کردن ادکلن احساس خوب و دلپذیری داشته باشید . پس حوصله به خرج بدهید و هیچ عجله نداشته باشید و از آنجایی که رایحه ادکلن پس از گذشت چند ساعت ، از رایحه‌های آغازین به رایحه‌های میانه و پایانی تغییر می‌کنند اجازه دهید نمونه‌ای از ادکلنی که قصد خرید آن را دارید چند ساعتی روی لباس و یا پوست شما باقی بماند .

از طرف دیگر حس و حالی که پس از استشمام رایحه‌ی عطرها به شما دست می‌دهد نیز تأثیر مهمی در دلنشین بودن آن عطر یا ادکلن دارد ؛ پس محصولی را خریداری کنید که حال و هوای شما را تازه کند .

در نظر داشته باشید که رایحه‌ها در عطر و ادکلن به رایحه‌های آغازین ، میانه و پایه دسته‌بندی می‌شوند . این دسته‌بندی بر اساس سازگاری رایحه‌ها با یکدیگر انجام می‌شود تا مجموع آن‌ها باعث ایجاد رایحه‌ای خوش و به‌ یادماندنی شوند . رایحه‌های آغازین دقیقاً پس از بوییدن عطر به مشام شما می‌رسند و نقش مهمی در تاثیرگذاری کلی رایحه‌های یک عطر یا ادکلن دارند . رایحه‌های میانی پس از رایحه اولیه به مشام می‌رسد و بوی نه‌ چندان مطلوب رایحه‌های پایه ادکلن را پوشش می‌دهند . رایحه‌های پایانی در ادکلن‌ها ممکن است بوی خوشایندی نداشته باشند اما ترکیب این رایحه‌ها با یکدیگر بوی ادکلن را تشکیل می‌دهند ؛ همچنین رایحه‌های پایانی ، ماندگاری کمی در حدود ۳۰ دقیقه دارند

در کنار گروه‌بندی رایحه‌های آغازین ، میانه و پایانی که به آن اشاره کردیم ادکلن‌ها به لحاظ طیف اصلی بو نیز در گروه‌های مختلفی قرار می‌گیرند . این گروه‌ها در‌واقع نمایانگر ترکیباتی است که در عطر استفاده شده و در نتیجه آگاهی از آن‌ها در زمان خرید عطر و ادکلن کمک زیادی به شما خواهد کرد .

به احتمال زیاد ممکن است با خود فکر کنید منظور از عطر خاص ، در واقع عطری است که در نظر شما رایحه‌اش نسبت به رایحه سایر عطرها برتری داشته باشد . اما چنین عطری وجود ندارد و باید عطر و ادکلن را بسته به مراسمی که قرار است در آن حضور پیدا کنید انتخاب نمایید .

حال که کامل متوجه رایحه و ترکیب عطر ادکلن شده اید ،رویال پرفیوم می خواهد دسته بندی عطرادکلن ها را بر اساس غلظت برای شما تقسیم بندی نماید .

انواع عطر ادکلن از نظر غلظت

Parfum ( پرفیوم ها )

پرفیوم ها به عنوان عطر خالص و ناب مشهورند و در بین انواع عطرها بیشترین غلظت را دارند . پرفیوم ها می توانند غلظت های ۱۵% تا ۴۰% داشته باشند که البته به طور معمول غلظت های بین  ۲۰% تا ۳۰% دارند . ماندگاری پرفیوم ها نسبت به سایر عطرها بیشترین میزان یعنی حدودا ۶ – ۸ ساعت است . پرفیوم ها به خاطر غلظت بالای شان گران ترین عطرها را شامل می شوند . کسانی که پوست حساس دارند استعمال پرفیوم ها برای آن ها مناسب تر است چرا که الکل کمتری نسبت به بقیه ی عطرها دارد و به همین سبب پوست را کم تر خشک می کند .

eau de parum ( ادوپرفیوم )

بعد از پرفیوم ها ، ادوپرفیوم ها ( EDP ) بیشترین میزان غلظت را دارا می باشند  که معمولاً غلظتی بین ۱۵% تا ۲۰% دارند . به طور متوسط ماندگاری ادوپرفیوم ها ۴ ساعت طول می کشد و به خاطر وجود میزان الکل بیشتری نسبت به پرفیوم ها قیمت ارزان تری نسبت به آن ها دارند . این ها نیز مثل پرفیوم ها با پوست های حساس سازگار هستند . ادوپرفیوم یکی از رایج ترین نوع عطرهاست و برای استعمال روزانه مناسب می باشد .

Eau de Toilette( ادو تویلت )

عطرهایی هستند که غلظت آن ها  بین ۵% تا ۱۵% متغیر است . آن ها از ادوپرفیوم ها ارزان تر هستند و یکی از محبوب ترین نوع عطرها به حساب می آیند . عطرهای ادوتویلت به طور معمول ۲ ساعت ماندگاری دارند . از نظر برخی ها ادوتویلت ها به عنوان عطر روزانه و ادوپرفیوم ها عطر شبانه در نظرگرفته شده اند . اصطلاح ادوتویلت ریشه ی فرانسوی دارد “faire sa toilette” که به معنای آماده شدن است .

Eau de Cologne( ادوکلن یا ادکلن )

ادوکلن ها EDC نسبت به عطری های مذکور غلظت پایین تری دارد . غلظت آن ها به طور معمول بین ۲% تا ۴% است و حاوی مقدار زیادی الکل می باشند . آن ها نسبت عطرهای مذکور قیمت پایین تری دارند گرچه ماندگاری آن ها نهایت ۲ ساعت به طول می انجامد . ادکلن ها در شیشه های بزرگتری ریخته می شوند و در هر استفاده باید میزان بیشتری نسبت به بقیه ی عطرهای غلیظ تر اسپری کنید . نحوه تهیه ی ادکلن ها به یک دستور سنتی برمی گردد که در آن نت های گیاهان و مرکبات همراه با مقدار کمی نت های پایه تثبیت کننده به کار می رفتند .

( اسپری های خوشبوکننده ) Eau Fraiche

Eau Fraiche که همان اسپری های خوش بو کننده هستند مشابه ادکلن ها معمولاً ۲ ساعت ماندگاری دارند . اسپری ها کمترین غلظت را در بین انواع عطرها دارد که معمولاً بین ۱% تا ۳% است . با این که اسپری ها غلظت کمی دارند اما حاوی میزان بالایی از الکل نیستند بلکه بخش اعظم این عطر را آب تشکیل می دهد .

همه ی این نوع از عطرها در فروشگاه رویال پرفیوم ارائه می شود . شما می توانید از محصولات ما دیدن کنید و ناب ترین و خالص ترین عطرها را تهیه کنید علاوه بر موارد ذکر شده در بالا عطرهای mist، aftershave و انواع دیگر از رایحه ها نیز وجود دارند . برای تهیه ی عطرها ممکن است متحمل هزینه های نسبتاً بالایی شوید پس قبل از این که عطری را انتخاب کنید حتماً تحقیق کنید و مطمئن شوید که چه عطری موردعلاقه و مناسب شماست تا دچار ضرر و زیان نشوید .

اسانس عطر و مواد درون آن

اصطلاح اسانس که به تازگی رواج پیدا کرده معمولا همان عطرهای روغنی هستند که در شیشه‌ها پر می‌شوند . آن‌ها از طریق مواد شیمیایی و کاملا مشابه عطرها ساخته شده‌اند ، به‌ طوری‌که نمی‌توان اسانس را از عطر تشخیص داد . هزینه‌ی اسانس نیز نسبت به عطر بسیار پایین‌تر است . در واقع عطر و اسانس با هم فرق دارند . اسانس در عطر استفاده می‌شود اما عطر نه تنها اسانس ، بلکه دارای آب و الکل نیز می‌باشد .

اسانس عطر از مواد مختلفی تهیه شده است : روغن‌های معطر پایه (مانند چوب سدار و چوب صندل)،  ابسولوت‌ها (یا همان مقطره یا عصاره) مانند گل یاسمن و رز ، عصاره‌های حیوانی ( که متداول‌ترین آن مُشک است ) و رایحه‌های مصنوعی ( مواد ساخته شده‌ی شیمیایی ) .  ترکیباتی از این مواد ، نت‌های مختلف عطر را به ما می‌دهد .

سخن آخر

انتخاب یک عطر جدید با وجود رایحه های بسیار متنوع موجود در بازار ممکن است کمی خسته کننده به نظر برسد . البته نه تنها عطرها رایحه های بسیار متنوعی دارند بلکه در غلظت های متفاوتی نیز ساخته می شوند . توجه داشته باشید که غلضت هر عطر معمولاً روی شیشه ی آن و زیر نام عطر هک می شود . غلظت هر عطر بیانگر میزان ماندگاری و شدت آن است .

فروشگاه رویال پرفیوم یکی از مطمعن ترین فروشگاهها در سطح کشور با متنوع ترین رایحه ها و عطر ادکلن ها ، می تواند شما را در انتخابی بی نظیرعطر ادکلن  کمک به سزایی داشته باشد .

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*